Tuesday 15 February 2011

Kita bertemu kerana Allah dan kita berpisah kerana Allah juga.

Itu orang katalah kan. Setakat ni tak jumpa lagi dalil-dalil, tapi macam boleh percaya je.

Anyways, sekarang ini memang tengah mood tak baik, dengan prasarana yang tidak memberangsangkan, walaupun semakin lama semakin dekat waktunya untuk pulang, tetapi keadaan sekeliling masih tidak positif untuk buatkan aku rasa positif.

Tetapi, Allah itu Maha Mengetahui. Orang kata kita bertemu kerana Allah, maka, banyak kawan-kawan aku kenal, memang sebab Allah yang temukan kita semua. Maka, aku sayang kawan-kawan aku pun kenalah kerana Allah kan. :)D

Anyways, tengah mood yang tidak baik, tiba-tiba dapat friend request daripada kawan-kawan sewaktu aku berpeluang mengikuti program Homestay di suatu tempat nun jauh di timur peta dunia. Memang aku rasa gembira dan sangat "glad and please" mengalami kejadian macam ini. Rasa syukur dapat bertemu dengan kawan-kawan yang sudah lama tidak dihubungi kembali. Memang perasaan itu menakjubkan, memang Allah dah buat perasaan persaudaraan itu suatu yang syiok. Tak kira persahabatan bersama siapa pun, tetapi lebih baik sesama saudara islam lah kan.

Anyways, tengah gembira ni dapat hubungi semula kawan-kawan yang sudah lama tak dihubungi. Entah macam mana lah rasanya kan bila dapat bertemu secara bermuka dengan kawan-kawan yang lagi lama kenal, dan sudah lama tak jumpa. Mesti lagi best. Tak sabar lah pula nak pulang. :)D

No comments:

Post a Comment