Sunday 4 January 2009

Inilah sebabnya aku tidak suka hospital atau mana-mana tempat yang berdoktor.

Farkauf punye penis aku. Pagi tadi aku bangun daripada tidur ingatkan nak pergi buang air besar. Last-last aku pergi kencing darah. Berani kau nak menangis air mata darah. Dah lah sakit.

Korang tahu tak betapa sakitnya kencing keluarkan darah? Tahu tak? Well maybe bersalin lagi sakit, tetapi memandangkan aku seorang lelaki dan aku punya alat terpenting sekali adalah penis aku, mesilah sakit kalau kencing darah. UUUUURGH.

Jadi tadi aku pergi klinik Idzham. Hmph, doktor yang check aku bukannya Idzham pun nama dia. Doktor Jani. Tengok kat pintu ada papan tanda tulis Doktor Jani. Ingatkan perempuan indian, cantik, english memang power, badan langsing.

Apa yang aku dapat? Seorang doktor lelaki dalam linkungan 30-an ke 40-an(mungkin). Tetapi aku suka dia. Dia memang baik. Bedside manners dia memang superb lah juga. Kalau boleh memang aku nak jadi macam dia, cuma aku praktis dalam bidang perubatan lain kot.

Anyhoo, aku ada satu sahaja masalah dengan dia. Selepas dia buat physical ke atas aku, dia mintak aku pergi kencing dalam cup. Ok, itu aku paham lah kan. Aku kencing darah, mestilah nak check apa masalahnya, walaupun aku rasa malu nak pergi tunjuk dia bahan-bahan fluid badan aku.

Tetapi yang cannot go away adalah, lawak dia yang satu tu je.

Doktor:Hmm. Ini kamu punye pundi kencing kena jangkitan kuman ni. Kena surgeri.
Aku: *buat muka... muka.. entahlah muka apa, aku mana boleh nampak muka aku tapi dalam hati aku "eleh aku tahu menipu".
Doktor: Ini kena sunat lagi ni. Tak cukup sunat.

Jadi aku senyap je, senyum je. Sengih. Hati mengeletar.

Tolonglah, kepada semua manusia di bumi ini.

Sunat adalah satu perkara yang tidak boleh dipersendakan. Trauma you know!

10 comments:

  1. ye ke kene sunat lg?
    but my sedara mmg ada kene sunat lg sekali.
    sungguh pelik.

    ReplyDelete
  2. Okay, im not sure if he was joking or what...

    But, if he's.. Hahahahaha.. Mesti cuak gila kan?

    But, if he's not, then, ish... sorry to hear that.

    :)

    Get well soon(er, betul ke wish ni?)

    ReplyDelete
  3. oh.....my.....god...... :S

    ReplyDelete
  4. hazriq, seriously saudara you sunat lagi sekali?

    kucing, ahaha yeah mula-mula dia buat muka serious lah. lepas tuh ada dapat detect sedikit sengih. lagipun dia bagi ubat sahaja. tak kena sunat pun.

    zaahira, ahahaha sakit okay.

    ReplyDelete
  5. betul la.
    i thought you betul betul kene sunat kedua kali.
    aaahahah

    ReplyDelete
  6. ahahaha yeah mula-mula me too. tapi fikir balik takkan punye. not while i'm still alive.

    ReplyDelete
  7. ahahahhaha...
    hidup kau best r ...
    ada pengalaman sunat lagi sekali ek..
    trauma!!!???

    ReplyDelete
  8. ahahahha kau nak kena sunat jugak ke? ngehehehe

    ReplyDelete
  9. hurmm tak nak lah..
    aku dah cukup habis disunat semasa aku kecil lagi..sudah tiada benda untuk disunatkan dah.
    lain la kau..apa yoda apa2 jelah..aku tak tahu apa maksud dia..

    ReplyDelete
  10. ahahaahaha. tapi kalau aku perlu sunat, aku tak tahulah macam mana nak hidup lagi.

    apa tiba-tiba yoda?

    ReplyDelete