Monday 5 January 2009

Nostalgia antibiotic.

Aku baru sahaja telan satu pil antibiotic. Sejak kecil lagi aku memang tidak sukakan pil-pil ubat semua ni. Memang aku cukup fobia terhadap mereka apabila tiba masanya untuk aku buka mulut dan telan satu biji pil yang berupa seperti satu ketul batu.

Setiap kali nak telan, aku perlu sediakan satu cawan besar berisikan air kosong, penuh. Satu perkara penting juga, aku perlu berada betul-betul di hadapan apa-apa jenis sinki/jamban. Memang itu satu kemestian, kalau tidak malapetaka terjadi lah.

Anyhoo(anyways dalam melayu apa eh?) selepas aku telan satu biji pil antibiotic aku terus ke hadapan komputer. Aku sebenarnya tidak tahu nak buat apa, sudah pukul 1 pagi dan ramai daripada rakan-rakan seinternet sudah pun tidur nyenyak.

Lantaran aku pun bacalah balik komen-komen kat myspace itu. Sedang aku baca komen-komen zaman ketika kita semua masih lagi berotak ngok, perasaan rindu mendalami badan aku.

Aku rindulah zaman dulu ketika aku dan rakan-rakan aku tiada apa-apa konflik pun di antara kita yang menggugat ikatan persahabatan. Sebelum semua persengketaan dalaman dan luaran ini berlaku, hidup memang enak. Ignorance is bliss. What you don't know can't hurt you. Memang betul.

Sekarang, sudah lama aku tidak bersua muka pun dengan beberapa rakan-rakan aku. Ada yang aku berhasrat ingin berjumpa, ada yang sebaliknya. Apa-apa pun, perasaan rindu itu membuat aku rasa nak muntah lah.

Ataupun ini disebabkan aku sudah minum beberapa banyak gallon air kerana doktor suruh? UURRGH. Damn you penis!

6 comments:

  1. Ah! I got a friend just like you. Dia pun takut/tak reti makan pills. You know how she eats em? She crushes em all using lesung batu tu.. Then, mix dengan air... Sanggup minum air pahit lagi. Haha.

    Hmm, don't we all wish we're kids? We can do what we want.. No jealousy(except the mainan-saya-boleh-bergerak-sendiri-awak-punya-boleh-ke? jealousy).. We can be friends, without even caring too much about other people's background..

    But, ces't la vie. :)

    Kucing

    ReplyDelete
  2. ahah dulu masa i kecik memang selalu macam tuh. pecahkan lepas tuh campur dengan air. pahit gila, lebih baik telan terus, tapi takut.

    yeah, dulu masa kecik tak kisah lah kau siapa, asalkan dapat main sama-sama. all of those background didn't mattered as long as we had fun.

    the good ol days, i always say.

    ReplyDelete
  3. ahahha..
    yeah zaman kecik lagi best..
    best sebab time tuh tak pandai nak rasa sakit hati..
    betul tak..
    dah besar sket ni yang mengada-ngade nak sakit2 hati an..
    urghh..
    kadang tak ada perasaan lagi bagus jugak..
    semua akan ok..

    ReplyDelete
  4. hahaha tapi kalau tak ada perasaan nanti macam zombie. bagaikan mayat hidup. tak best lah jugak. bagi aku lah.

    ReplyDelete
  5. ahahah..
    zombie ada jugak perasaan what..
    nak bunuh orang je kerje dia..aku tak faham oh kenapa zombie boleh tiba2 ada..apa pentingnya..

    maksud aku kalau kita boleh buat bodoh lah pasal semua.
    ahaahh..tapi lagi sakit hati an..agag..

    kalau macam tuh pergi minum clorox cuci hati and darah terus..bagi jiwa suci

    ReplyDelete
  6. ahah zombie mana ada perasan. dia hanya ada hunger for flesh. itu bukan dikira perasaan.

    biasalah, kalau kita simpan je memang sakit hati aku rasa. ahaha buat apa clorox. bedah saje hati tuh. ahaha over nok!

    ReplyDelete