Thursday 29 January 2009

The art of war.

Ada pernah sekali aku jumpa buku, kalau tidak silap aku, tertera pada cover dia, title buku itu adalah The Art Of War. Tetapi aku tak ambil dan baca sinopsis, maka aku tidak tahu lah apa isi kandungan buku itu dan aku tidak mahu "judge a book by it's cover".

Dan tadi semasa aku belek-belek saluran televisyen(sebenarnya ayah aku yang membelek, aku tengok sahaja) ada ternampak satu saluran namanya The Art Of War juga. Tetapi tidak sempat untuk menontonnya kerana ayah aku semangat nak tengok cerita hindustan( whatever, ok). Lantaran aku masih lagi tidak mahu buat apa-apa konklusi.

Tetapi tiba-tiba sahaja terlintas di fikiran aku lah.

"If war is an art, then those people who start them must be some motherfucking artist".




KAN?


p/s: entri ini mungkin sarcastic mungkin tidak, bagi kamu yang memang tidak faham sarcasm.

7 comments:

  1. aku ade buku tuh...
    dorang pikir perang tu satu seni kot...
    nk tunjokkn kreativiti dorang...

    ReplyDelete
  2. mantap siot conclusion you. haha. Art of War tu karya Sun Tzu dan tak silap i one of the contents is how war tactics can be applied to business. (Okey, benda ni ade dlm sejarah form 5, i bangga i ingat lagi! wahahahah)

    ReplyDelete
  3. hazim, seriously kau ada buku tuh? ahaha kau nak jadi artist jugak ke? ngehehe

    zaahira, a'a, bila you cakap baru i ingat. ada pasal benda alah ni dalam buku teks sejarah kan? tahniah anda masih ingat! ahaha inilah the art of war yang kamu apply. ahhaa

    ReplyDelete
  4. (mungkin saya tak faham sangat sarcasm) ni nak perli zionist menda tu ke? :D haha. but dude, your thinking is really deep! and akab commented my blog haritu! ahmagad! ngiahahaha.

    ReplyDelete
  5. ahahah sebenarnya masa azuan fikir pasal war ni tak terfikir pun pasal zionist tuh. lepas dah tulis baru perasan macam memerli sahaja. ehehe
    OT! ahahahaha akab dah jadi peminat farim! ahahaha tahniah!

    ReplyDelete
  6. ade,tapi bkn yang kite blaja kat sejarah tu punye...
    ni ade Martin Van Greveld yg bwt...
    dier ciplak je kot...
    hehee

    ReplyDelete
  7. ahaha ye ke? kau dah baca ke? pasal apa? wei kau punye buku harry potter masih ada kat aku dan aku tak buka-buka lagi dari hari yang aku pinjam daripadak au tu. ahaha bila nak aku bagi?

    ReplyDelete