Thursday 1 January 2009

Hobi terbaru aku. Bedah otak sendiri.

Baiklah, sekarang ini aku sudah tiada buah fikiran untuk bercerita lagi. Otak aku sudah kosong, seperti tempurung kelapa.

Sebenarnya kebanyakkan daripada entri-entri aku sebelum ini dijanakan menggunakan kemarahan aku. What i am trying to say is that all this time i've been writing and complaining, all of those past entries, all of them are just fueled by my anger and frustration towards other individuals. And now that i no longer keep in contact with certain individuals, the anger and frustration has faded away.

Nevertheless, my life up until now was to try to lose that very same anger and frustration. But now that they really are gone, i feel empty, i feel scared, i feel bored. I guess even if i hate someone so much, i used up all of my energy into hating someone, and when they're gone, i feel useless. Like my previous post, i am a vacant person without any feelings. A body without a soul. Just like a zombie. Sometimes i just panic because i don't know what to do anymore. All i knew was hating. Where is the love ya'll?

Jadi, buat masa sekarang ini aku sudah tidak tahu nak berceloteh pasal apa lagi. Kebanyakkan masa terluang aku, aku habiskan dengan menonton siri televisyen Grey's Anatomy.

Hanya Tuhan sahaja yang tahu betapa aku perlukan siri televisyen ini untuk membuatkan aku menangis teresak-esak. Dari dahulu lagi sudah aku inginkan menonton Grey's Anatomy hanya kerana ak nak menangis. Dan aku bersyukur ada cerita sebegini yang dapat bagi aku peluang untuk melepaskan beban dalaman.

Sebab itulah juga, pernah aku nyatakan bahawa, aku tidak boleh menjadi seorang doktor atau pakar bedah kerana jikalau aku adalah seorang doktor/pakar bedah, aku tidak akan henti-henti menangis. Paling kurang pun aku akan rasa kesian dan tidak boleh bantu pesakit-pesakit aku.

Yeah i know, i am so selfless.

But sometimes i'm more self-absorbed.


p/s: Kepada pembaca-pembaca belog aku ini yang sudah bosan menunggu(ececeh) aku membuat entri baru, saya mohon maaf. Kalau tak puas hati juga, silalah layari belog lain. Ataupun, lebih baik, tekanlah pada mana-mana punat di "sexy labels" dan "past shags" pada column sebelah kanan ini untuk mengharungi memori-memori lama aku. Terima kasey.

4 comments:

  1. rindu you juga. hahahahaha. tak pasai pasai. bosan kot duduk rumahhhhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  2. awwww, i miss you too. ngehehe. haha yeah rumah memang begitu. tidak boleh dinafikan.

    ReplyDelete
  3. Hey, maybe you should try watching Friends?

    Instead of watching Grey's that makes you cry for reasons that depress you and make you feel selfish, why not watch something that makes you cry for feeling happy and funny?

    Give it a try, won't you? :)

    I love this episode though,

    http://www.youtube.com/watch?v=dpOTNKHvISM

    ReplyDelete
  4. yes Friends are funny but sometime i just don't get along with them. ngehehe i do get along with Scrubs though.

    although grey's anatomy makes me feel depressed, but it does makes me feel good.

    and thanks for the trying to help and the video link. now all i have to do is be prepared. Unagi. ahhaha

    thanks again

    ReplyDelete