Sunday 18 January 2009

Aku nak jadi orang kuat agama. Seriously, tak main-mainlah!

Sebenarnya dari dulu lagi aku sudah tanam niat hendak menjadi seorang individu yang lebih baik daripada aku yang sekarang ini.

Aku sebenarnya memang berniat nak cuba berubahlah.

Dan sebelum aku nak berubah itu, aku perlu mendapat "reassurance" lah kononnya. Aku perlu bagitahu kawan-kawan aku yang lain untuk mendapat sokongan.

Aku sebenarnya perlukan sokongan.

SO-KO-NGAN.


Don: Aku rasa aku nak masuk Universiti Sains Islam lah. AKu nak belajar falsafah islam dan bahasa arab semua.

Kawan: ... (buat muka terkejut, mata terbeliak, mulut ternganga, hidung membesar, pipi mengembang)




Sebelum nak keluar pergi "dating" mesti tengok cermin kan, mesti nak tengok appearance. Bayangkan saat anda toleh sahaja kat cermin itu, kacanya pecah. Bukan into a million pieces, tetapi into a million nano-pieces.




Like i said, i need support, not rejection.

8 comments:

  1. go awan!! :)
    ingat, semua benda yg kita buat mesti ada orang kutuk or criticise eventho its something good.
    so why bother what ppl say?! :))

    ReplyDelete
  2. hazriq. ahah terima kasih.

    sarah. memang saya tidak pedulikan apa orang cakap cuma saya peduilkan apa kawan-kawan saya cakap. tak gitu?

    farim. amin ya rabbal al amin.

    nadira. ahah boleh tu memang boleh tetapi tis dan orgasm memang makes it so difficult lah. ahaha

    ReplyDelete
  3. kawan-kawan tu bukan orang yek azuan?? :P

    ReplyDelete
  4. ywah,azuan...
    eyh,maksod aku,teruskan usahe,azuan...
    gambatte...
    aku tetap sokong pilihan ko wan,selagi aku berdaye..
    hehee..

    ReplyDelete
  5. sarah, ahha kawan itu memang orang tetapi kita mempunyai relationship yang mendalam. so we have to care about what our friends think of us. kan?

    hazim, ahaha terima kaseey. selagi aku berdaya, aku pun nak try jadi baik. ngehehe

    ReplyDelete