Tuesday 6 January 2009

Love is a two letter word. U and I.

What's the difference between being in love and loving?

What's the difference with saying i love you and i am in love with you?

Apa bezanya kalau kau cakap kau cintakan aku tetapi aku cakap aku sayangkan kau?

Perlukah aku cintakan kau jikalau aku sudah pun sayangkan kau?

Kenapa itu semua tidak mencukupi? Kenapa kamu semua perlukan lebih? Kenapa kamu semua asyik mahukan lebih sahaja?

Aku tak kenal cinta. Aku bukan nak jadi puitis atau dramatis. Aku memang seriously tak kenal cinta. Tetapi aku sudah sebati dengan sayang. Aku menyayangi.

Tetapi diri aku rasa itu tidak mencukupi. Macam tak cukup. Macam ada yang tak kena.

Dan kalau aku sendiri rasa itu tidak cukup, apatah lagi orang yang aku sayangi.




Aku dah penat lah jadi jiwang ini semua. Aku dah malas nak fikir pasal puitis, tapi aku dah memang begini. Aku tak boleh nak buat apa-apa dah.

6 comments:

  1. ahahah..
    macam mana lah dorang boleh couple2 ek
    maknanya dorang tahu ke maksud i love dan i/m in love with you..
    confuse aku..

    ReplyDelete
  2. ahah tuhlah. betul ke diaorng kenal erti bleaghgh bluek. malas aku nak sebut perkataan itu. ahahaha

    ReplyDelete
  3. euwiii..
    aku serahkan pada yang pakar..
    my parents..biar dorang pilih jelah..kenal ke tak kenal ke perkataan tuh..pergi mampus sama kau..pergh aku member first love aku..couple??mungkin la kalau dapat..

    ReplyDelete
  4. ahahaha macam zaman dulu-dulu eh, biar mak bapak yang pilih. kau sure ke nak bagi tanggungjawab sebegitu besar kat diaorng? ngehehe

    ala lepas kahwin kenalkanlah diri kepada perkataan itu. ahaha

    ReplyDelete