Tuesday 2 August 2011

Syukur kepada Allah.

Akhirnya selamat sampai di rumah, selamat sampai di kampung halaman, selamat sampai di pangkuan keluarga dan rakan-rakan yang saling menyayangi. Germbira hati ini dibuatnya apabila dapat menatap wajah-wajah yang sudah lama membuat diri ini rindu dan kesepian apabila berjauhan dengan mereka.

Apatah lagi bulan Ramadhan sudah tiba dan haruslah kita gembira juga dan merinduinya juga sepertimana kita merindui keluarga dan rakan-rakan kita apabila kita berjauhan. Ramadhan ini antara bulan yang paling berkat dan paling banyak limpah kurniaNya. Allah telah banyak beri hadiah-hadiah untuk kita berebut pada bulan ini. Tinggal kita sahaja untuk kerja keras untuk mendapatkan pahala. Itu sahaja.

Sepertimana kita yang selalu berebut kalau ada orang nak belanja atau kalau ada orang nak kasi hadiah atau kalau ada mega super sale di Pusat Beli Belah. Anggap sahaja Ramadhan ini seperti pusat membeli belah di antara bulan-bulan yang lain. Di mana pada bulan ini, Allah nak belanja kita, Allah nak kasi hadiah kat kita, Allah nak buat mega super sale banyak punya diskaun, walhal, bukan diskaun sahaja, malah percuma sebenarnya.

Kita sahaja yang kena berkejar-kejar, berebut untuk dapatkan semua apa yang Allah dah tawarkan. Bulan lain tak ada, bulan Ramadhan je. Ayuhlah, kita sama-sama cepat-cepat ambil peluang yang telah diberikan ini. There's more than enough for everyone, so don't be so selfish too. Help others as well.

No comments:

Post a Comment