Saturday 25 September 2010

Apa aku belajar kini.

Apa aku belajar semua pada waktu kini adalah etika, cara-cara seorang profesional mengendalikan kerjanya dan orang-orang di sekelilingnya. Ada tatacaranya, ada protokol nya, ada kesemuanya.

Semakin aku belajar, kadang-kadang itu semakin aku rasa aku tidak layak belajar bidang ini. Sebabnya, etika aku memang jauh sama sekali beza dengan etika yang patut aku tampilkan sebagai seorang profesional dalam bidang ini. Perangai aku memang tidak sehaluan dengan cara pemikiran. Perangai aku memang perangai yang periang, selamba, relaks dan semuanya yang kebudak-budakan. Namun karakteristik yang harus aku terapkan di sini untuk menjadi berjaya adalah bersikap profesionalisme, serius, fikiran rasional dan peribadi dewasa, so to speak.

Agak susah di situ. I may grow old, but i can never grow up.

1 comment: