Tuesday 14 September 2010

Belajarlah sikit.

Kadang-kadang kalau difikirkan semula, semua benda yang aku dan rakan-rakan aku pernah lakukan dan merungut, semuanya nampak bodoh sekarang. Pada waktu itu, aku tak sedar betapa bertuahnya aku dan rakan-rakan aku itu.

Aku harap rakan-rakan aku kini, sudah belajar bersyukur dengan apa yang dimiliki mereka. Kerana aku dah berubah sikit. Aku pantang dengar orang merungut pasal benda-benda bodoh, sebab aku dah tahu betapa bertuah hidup orang tersebut kalau bandingkan dengan orang lain. Sedarlah sikit.

2 comments:

  1. macam mane kalau hidup dengan orang yang bodoh tentang hidup!! boleh merungut tak??

    ReplyDelete
  2. tengok dulu apa yang dirungutnya. kalau dia merungut tak boleh makan itu tak boleh makan ini sebab benda bodoh, ingatkan kat dia, ada orang makan makanan yang tak seberapa je. aku ni pun susah nak makan sini sebab asyik was-was halal ke tak.

    ReplyDelete