Tuesday 5 July 2011

Paksa rela.

Sesuatu yang memang tidak sedap di mata lebih-lebih lagi di hati.

Kena buat sesuatu benda itu dengan tidak ikhlas, dan terpaksa.

Kalau tak buat, tak ada orang lain nak buat. Kalau tak buat kena marah. Kalau tak buat, tak menunjukkan sifat memberi kerjasama. Kalau tak buat, kena pulau. Kalau tak buat kena pandang serong. Kalau tak buat ...

Dah muak dah aku dengar walhal orang lain tak buat apa-apa bersahaja, relaks, goyang kaki je. Beberapa orang lain pulak yang kena tamparan, kena menawarkan diri, menampilkan diri untuk mewakili.

Dunia memang tidak adil kan. Memilih.

3 comments:

  1. JANGAN MERUNGUT...
    tu yg mak aku selalu pesan...
    ko baik ke jahat ke... kalau ko merungut.. ape pon tak boleh... yg kaw buat tak dapat manfaat.. yg kaw tak nak dapat yg akan ko dapat kemudian hari... waahhh gitewww

    ReplyDelete
  2. merungut kat blog je lah yang aku mampu bang. aku tak cerita pun benda ni kat sesiapa dan aku ceritakan benda ini secara umum. siapa lah nak dengar rintihan seorang anak hayam ni haaa. :)

    ReplyDelete
  3. mak hayam nak dengar boleh... tibaaa
    sape kate tak bley merungut kat blog... boleh jer... tu lah yg blogger merapu mcm kita ni bwat.. merungut pasal anak ikan kah??? kekekekek

    ReplyDelete