Thursday 17 June 2010

Tentang musibah dan lawaknya.

Adakah salah kalau aku gelak kat kawan aku atau sesiapa sahaja yang ditimpa musibah?

Contoh senang, kalau aku bersama kawan aku jalan-jalan tiba-tiba dia terjatuh, luka, tetapi aku gelak terbahak-bahak sebab situasi yang telah berlaku memang melucukan. Salah ke?

The way i see it, we turn a bad thing into a good thing. Ya, memang dia luka berdarah dan dia dalam kesakitan, tak bermakna aku tidak simpati dan empati terhadap dia. Aku tolong dia juga bangun, dan aku ada bawa plaster, tersimpan dalam dompet aku in case of emergencies, dan aku akan beri kat dia serta-merta.

I believe that it's a good thing that we see the funny side of everything, even if those things are sad, hurtful et cetera. Look on the brightside, i always say.

Tapi kadang-kadang tu tak baik juga. Aku pernah gelak ketawa terbahak-bahak ketika dalam perjalanan ke hospital, kerana kawan, kemudiannya aku pulang menangis tersedak-sedak. Benda-benda macam ini tak dapat diduga. Kena belajar menhadapi sahaja.

No comments:

Post a Comment