Tuesday 12 April 2011

All at once.

Tak pernah dibuat orang.

"Siapa mau ke wc, masuk sekarang, setelah ini, ga bisa masuk lagi. Saya mau tutup wc ini supaya tidak ada yang menyontek."

Aku fikir sejenak. Fikir punya fikir, aku pun berdiri dan menuju ke pintu tandas. Di hadapan aku ada dua orang lagi lelaki. Ternyata mereka pun sama seperti aku.

Setelah perempuan yang memang sebelum ini sudah ada di dalam tandas keluar,

"Kamu bertiga, masuk aja bareng. Masuk cepat."

Aku ingat dia buat lawak ke apa, saje nak kurangkan tension budak-budak yang memang tengah gementar sebab first time nak exam Anatomy. Ternyata aku salah. Tak pernah dibuat orang. Aku pun tak pernah masuk tandas tiga orang, terutama bila orang yang lebih itu lelaki. Setiap orang buang air ikut giliran sementara yang lagi dua, pandang  tempat lain. Memang aneh.

No comments:

Post a Comment