Saturday 20 November 2010

Curiousity killed the cat.

Kadang-kadang itu timbul dalam hati aku kenapalah aku pilih jalan ini? Kenapalah aku rasa orang lain lagi bertuah? Mula lah aku rasa nak persoalkan semuanya dan mulalah timbul perasaan menyesal.

Kadang-kadang itu memang aku fikir, apa tujuan utama aku terima tawaran ini. Kalau dilihat kembali, sejarahnya, memang suatu perlumbaan yang amat susah, dan kalau dah tiba pada garisan penamat pun, ada perlumaab baru yang menunggu untuk dimulakan. Seakan-akan tak ada penamat langsung.

Kalau difikirkan semula, adakah aku benar-benar mahukan semua itu? Setakat aku nak rasa adrenaline, setakat aku nak rasa cabaran, setakat aku nak rasa I'm alive, adakah itu cukup untuk bagi aku semangat untuk teruskan perjuangan.

Setakat nak bangga diri dan banggakan mak ayah, tetapi kalau akhirnya kecundang, siapa yang bangga?

Terlalu banyak persoalan macam tu asyik bermain kat fikiran aku. Sampai buat aku rasa takut. Betul ke apa yang aku pilih ini? Sebab disebalik pilihan aku ini benar? Kalau tak, aku haruslah ubah niat. Belajar kuatkan semangat. Belajar bahwa kadang-kadang itu, you're on your own. Pabila kau seorang sahaja, salah satunya yang boleh jadi peneman yang paling baik adalah satu-satuNya sahaja.

1 comment:

  1. jgn risau cloud..Allah maha esa n maha kuasa..
    ingat yg Allah sentiase ade ngan kiter..
    aq nie x pandai nak bg nasihat..juz bley bg tau jer..
    kalau dalam pepatah arab pon ader cakap, tuntut lah ilmu dari buaian hingga ke liang lahad..
    nie dah cakap yg belajar la, sampai la meninggal dunie..sbb, ilmu Allah tuh lagi besar dari ape yg kite sangka kan..
    yg kita tahu, ilmu didunia nia hanya seperti setitik dilautan daripada ilmu allah..
    tp, kite da dapat ke setitik tuh..ntah2..percikan pon x dapat lagi..bru sezarah air..
    jadi renung2 kan la..
    belajar kat mne2 pon ader dugaan..
    so wish u best of luck..

    ReplyDelete