Sunday 14 November 2010

My reason.

Kau ini anak sulung ke?

Tak. Aku nampak macam anak sulung eh?

Habis tu?

Aku bongsu. :)

Oh, patutlah eh kau ni nampak manja dengan orang.

Kau panggil peluk-peluk, gurau-gurau, menggedik-gedik dan sebagainya dengan kawan manja. Bagi aku, aku panggil itu cara nak tunjukkan kasih sayang. Aku dah belajar bahawa kita seharusnya tunjukkan kasih sayang kita terhadap kawan-kawan kita sebab nanti diaorang takkan tahu. Jadi cara aku, aku kadang-kadang tunjukkan melalui deria sentuh. Ok sebelum pikiran tak senonoh timbul, aku hanya nak cakap, apa salahnya peluk antara satu sama lain? Melainkan membatas bukan muhrim tu memanglah kan. Jadi tak salah kalau lelaki peluk lelaki. Aku selalu peluk kawan-kawan aku kalau tiba masa berpisah. Kalau macam keluar jalan-jalan tengok waang, bila waktu nak balik ke rumah tu, kita pergi arah berlainan, jadi aku salam dan pelklah kawan-kawan aku. Dulu lah. Sekarang ni aku dah cuba hadkan physical contact sebab aku fikir, orang-orang kenalan baru tak tahu nak menganggapnya macam mana, maka aku adapt-kan diri aku. Tapi, aku cuba sikit-sikit terapkan apa yang aku dulu suka nak terapkan. Salam-salam dan sebagainya. Sebenarnya panjang lebar aku cerita ni sebab aku nak pertahankan je kelakuan aku ini. Aku memang kadang-kadang tu boleh dikira manja dengan kawan, tapi tak ada lah manja yang tak sesuai. Manja dari segi cuba rapatkan diri dengan kawan. Kalau tak faham, tak apa lah.

Sometimes, we need to make things make sense in our head for us to comprehend our own understanding. And this is me trying to make my habits make sense to me. Trying to internalize and give it meaning.

3 comments:

  1. LIKE!! kalau boleh sampai tidur pun nak peluk kawan kan.. HAHA..

    pelik kan. bagi mereka benda2 macam tuh tak perlu. tapi bagi kita perlu. sebab bagi aku aku tak suka sangat nak cakap sayang kat orang. sebab kadang2 sayang tuh dah macam dirosakkan maknanya oleh orang2 yang couple. cakap sayang2 hari2..then end up at nowhere. hurmm

    ReplyDelete
  2. ahaha kat sini kita boleh guna frasa, "More than words is all you have to do to make it real". :)D

    ReplyDelete
  3. cewah.. that you wouldnt have to say, that you love me. cause i already know. ahah....

    ReplyDelete