Monday 31 January 2011

Adakah ini benar-benar ujian?

Ya Allah tolonglah beri aku kekuatan dan kesabaran untuk menempuhi ujian ini sekirnya benar.

Aku dah naik muak dah dengan perkara ini. Aku rasa nak tengking, aku rasa nak jerit, aku rasa nak mengamuk, aku rasa nak palau, aku rasa nak pindah, aku rasa nak menyerah kalah. Tadi pun aku dah menyerah kalah dah tadi, aku dah mencarut dah dalam hati, dan di dalam senyap-senyap. Daripada istighfar, aku mencarut. memang tahniah kepada diri sendiri kerana sangat prihatin dan bersikap penyantun.

Daripada aku fikir pasal kebajikan saudara-saudara aku di Gaza dan di Mesir, aku tak habis-habis fikir kenapalah macam ini? Kenapalah benda macam ini seringkali terjadi, dan bukannya aku tak ambil pengajaran dari insiden lepas, cuma, i let myself be this way, let people do these things to me. Aku yang memang kasi orang lampu hijau untuk buat macam ini. Memang salah aku sebenarnya kan. Tahniahlah lagi sekali, daripada aku fikir dan doa untuk saudara-saudara aku, terus tak khusyuk ibadah aku sebab fikir sakit hati.

Memang macam...

No comments:

Post a Comment