Sunday 9 January 2011

Sensitivity.

Sejak kebelakangan ini, aku rasa macam lost. Macam entah apa lah aku buat kan. Kadang-kadang tu benda yang kecil seperti orang lain buat muka yang tak ada ekspresi, aku pula yang terasa kecil hati ingatkan dia marah dengan aku. Mungkin perasaan aku sahaja yang over kan. Entah kenapa aku terlebih sensitif sejak dua menjak ini.

Kadang-kadang itu aku rasa macam i'm the only one. Aku bersendirian. Tetapi aku harus ingat, aku harus pegang pada kepercayaan dan kata-kata bahawa Allah sentiasa berada di sebelah aku. Yakni Allah sentiasa berada di pihak aku. Allah is on my side.

Satu hadith yang beri aku rasa lega, satu perasaan yang aku tidak perlu takut, a sense of solace and belonging:

Islam itu bermula sebagai sesuatu yang dipandang ganjil. Dan ia akan kembali dipandang ganjil sebagaimana ia bermula. Maka beruntunglah orang-orang yang dipandang ganjil (kerana Islamnya mereka) – Hadith riwayat Muslim

Sometimes i do feel like a stranger. 

No comments:

Post a Comment